Gå til hoved-indhold

Hjælp til medlemsområde og fartøjsregister på defaele.dk

Medlemsområdet

Hjælp til oprettelse af din medlemsprofil

Hvis du er indmeldt i foreningen før den 15. september, har du formentlig modtaget en e-mail fra os om, hvordan du aktiverer din konto på medlemsområdet.

Har du ikke modtaget en e-mail fra os, kan det enten skyldes, at vi har den forkerte e-mailadresse til dig, eller at vi slet ikke har nogen e-mailadresse registreret. I så fald beder vi dig tage kontakt medlemssekretariatet via mail (medlem@defaele.dk), så vi kan få styr på sagerne.

» Læs herunder hvordan du aktiverer din medlemskonto ...

Hjælp til ansøgning om medlemskab

Ønsker du at blive medlem af Dansk Forening for Ældre Lystfartøjer? Dejligt! Det eneste du i første omgang skal gøre, er at udfylde indmeldelsesformularen.

Følgende felter er krævet:

  • Dit navn (fornavne og efternavn)
  • Din postadresse
  • Dit postnummer og postdistrikt
  • Din e-mailadresse (den adresse som du ønsker vi skriver til)
  • En adgangskode indtastet to gang, bestående af minimum otte tegn (bogstaver og tal)

Til sidst i formularen skal du bekræfte at du accepterer vilkårene for medlemskab og oprettelse af medlemskonto på defaele.dk.

De øvrige felter er valgfrie, men jo flere oplysninger du tilføjer, jo bedre grundlag har vi for at yde en god service for dit medlemskab.

Når du har udfyldt formularen, sender du den. Du modtager herefter en e-mail, hvor vi beder dig bekræfte ønske om medlemskab. I samme e-mail er det desuden beskrevet, hvordan du indbetaler medlemskontingentet.

Vær opmærksom på at den tilsendte e-mail kan lande i din spam/reklame folder!

Når du har bekræftet medlemskabet, modtager medlemssekretariatet besked. Vores kasserer vil, når dit medlemskontingent er modtaget, aktivere dit medlemskab og du modtager herefter en e-mail med link til medlemsområdet. Og vi sender dig en velkomstpakke med posten.

Hjælp til log ind på medlemsområdet

For at få adgang til medlemsområdet på defaele.dk (DFÆLs hjemmeside), kræver det følgende:

  • Du skal være medlem af foreningen
  • Din konto skal være oprettet på hjemmesiden
  • Du skal have et brugernavn (din e-mailadresse) og en adgangskode, som du selv har oprettet.

Er du indmeldt efter 15. september 2021?

Er du indmeldt efter 15. september 2021, har du i forbindelse med din indmeldelse, indtastet din e-mailadresse og en adgangskode efter eget valg. Har du glemt din adgangskode, kan du nulstille den ved at klikke på linket "Jeg har glemt min adgangskode" på login-siden. I formularen skriver du din e-mailadresse, som du brugte ved oprettelse af medlemskab. Der sendes en e-mail til adressen med et link, der fører til en side, hvor du kan indtaste en ny adgangskode. Herefter kan du logge ind med den nye adgangskode.

Er du indmeldt før 15. september 2021?

Er du indmeldt før 15. september 2021, er det vigtigt at du først får oprettet din konto. Du har den 15. september 2021 modtaget en e-mail fra medlemssekretariatet med en beskrivelse af, hvordan dette gøres. Er mailen blevet væk, kan du oprette din konto her:

» Opret min konto på medlemsområdet ...

I formularen skriver du din e-mailadresse og din foretrukne adgangskode (to gange). Adgangskoden skal indeholde mindst 8 karakterer og bestå af både bogstaver og tal.

Når du har udfyldt og sendt formularen, modtager du en e-mail hvor vi beder dig bekræfte oprettelsen af konto via et link. Modtager du ikke nogen e-mail, kan det skyldes at vi ikke har din e-mail i systemet. Kontakt i så fald medlemssekretariatet via mail (medlem@defaele.dk) og oplys dit medlemsnummer og den e-mailadresse, du ønsker at bruge.

Vær opmærksom på at den tilsendte e-mail kan lande i din spam/reklame folder!

Når du har bekræftet oprettelsen af konto, vil medlemssekretariatet evaluere din forespørgsel og du vil herefter modtage en bekræftelse på at din konto er oprettet. I den e-mail du modtager, vil der desuden være et link til den side, hvor du kan logge ind på medlemsområdet.

Fartøjsregisteret

Det er muligt at foreslå oprettelse af nye og ændringer af eksisterende fartøjer. Alle oplysninger sendes til vores gruppe af eksperter, som gennemgår dine forslag. Hvis de kan godkendes umiddelbart, får du besked og du vil kunne se dine ændringer. Hvis der er udfordringer med dine forslag, vil du formentlig blive kontaktet.

Rettelser af fartøjer

Du kommer i gang ved at vælge det fartøj, du vil ændre. Nederst i visningen, er der en knap - Redigér. Den bringer dig til et skærmbillede, hvor samtlige oplysninger kan ændres eller tilføjes. Husk at tilføje din e-mail adresse, inden du sender ændringerne til os. Det er også en god idé at tilføje en kommentar til dine ændringer, hvis du mener vi skal være opmærksomme på noget. Hvis du er logget på som bruger/medlem, er det ikke nødvendigt at tilføje din e-mail adresse.

Oprettelser af fartøjer

Alle informationer, som er krævede, er markeret med en stjerne (*). Det gælder fartøjets navn og din e-mailadresse. Type, klasse og rigtype er foruddefinerede betegnelser. Hvis du mener der mangler en betegnelse, er du velkommen til at notere det i kommentarfeltet.

Det anbefales at sende en kommentar sammen med din oprettelse. Eksempelvis hvor fartøjet konkret befinder sig.

Tilføj billeder af fartøjer

Det er muligt at foreslå tilføjelse af op til 10 billeder til et fartøj. Funktionen er imidlertid kun tilgængelig, når du er logget på medlemsområdet. Det betyder med andre ord, at du skal være medlem, for at kunne forelå billeder. Det har vi valgt af sikkerhedsgrunde, så vi delt undgår at vores hjemmeside oversvømmes af irrelevante billeder. Men også for at vi kan holde styr på rettigheder og hvor billeder kommer fra.

Funktionen med at uploade billeder, er forholdsvis enkel. Inden du starter, skal du være opmærksom på disse tre begrænsninger:

  • Der accepteres kun billeder af typen gif, jpg eller png
  • Billedernes størrelse må maksimalt være 2Mb
  • Der kan kun uploades 10 billeder i samme session

Hvis dine billeder ikke er en af ovennævnte typer, skal billederne konverteres til et af de tre formater. Der er mange måder at gøre dette på og vi anbefaler en af de mange 1000 guides der findes på Internettet.

Det samme gælder, hvis et billede er større end 2Mb. Vi har valgt denne grænse fordi billeder der går ud over denne størrelse, alligevel ikke egner sig til hjemmesider. Der er tre måder at reducere størrelsen på et billede:

  • Komprimering, hvor man reducerer kvaliteten af billedet. Dette kan meget ofte gøres uden at det visuelt forringer billedets kvalitet.
  • Beskæring, hvor man vælger og gemmer en mindre del af billedet.
  • Reducering af opløsning, hvor et billede gøres mindre i bredde og højde. Vi anbefaler en maksimal bredde eller højde på 1200 pixel. Det er rigeligt for at man får et fint indtryk af fartøjet i vores register.

Vi anbefaler i øvrigt at billederne er mindst 470 pixel brede og 630 pixel høje.

Når du uploader billeder, giver du tilladelse til at billederne vises offentligt på det givne fartøj. Tilladelsen kan ikke trækkes tilbage. Vi forudsætter naturligvis, at du har rettigheder til at dele billedet.

Det anbefales at sende en kommentar sammen med din oprettelse. Eksempelvis forslag til billedtekster, hvor billederne er taget eller andet relevant.

Husk! Billederne er først sendt til os, når du har uploadet et eller flere billeder og klikket på "Send" knappen!