Gå til hoved-indhold

Velkommen til DFÆL sommerstævne 2024

Invitation (ikke medlemmer med træbåde er også meget velkomne)

Fra 11. til 14. juli holder DFÆL sit traditionsrige stævne, og i år er Horsens udvalgt som destination. Stævnet sker i samarbejde med Horsens Sejlklub.

Det bliver et stævne med en blanding af fælleskab og gode traditioner!

Der vil blive gjort plads til at vi kan fortøje vores både i bassinet lige syd for Klubhuset - en ideel placering og tæt på de gode landforhold.

Der vil blive opstillet et stort telt med borde og bænke, som vi kan benytte til vores fælles samvær. Alternativt den røde hal i nærheden, som benyttes til vinteropbevaring.

Tovholdere

Formanden – Rasmus Højring og Carl Mangor har tilbudt sig som kontaktpersoner mellem Sejlklubben og DFÆL.
Rasmus Højring (mobil: +45 5250 3273, mail: formanden@defaele.dk)
Carl Mangor (mobil: +45 5058 1055, mail: c.mangor@gmail.com)

Forplejning

Morgenmaden

Morgenmaden vil være inkluderet i prisen. Folk fra Horsens Sejlklub vil sørge for at hente det. Annette og Peter fra “Pepita” og andre frivillige vil hjælpe med at få dette til at fungere.

Frokost og aftensmad

Frokost og aftensmad sørger man selv for. Grill om aftenen er mulig torsdag og fredag når vores grill-hold (indtil videre har  Annette og Peter fra “Pepita” tilbudt sig) sørger for at tænde op.

Vi forventer at den lokale “Meny” vil udvirke at vi kan tilkøbe frokostpakker/sandwich til dem der måtte ønske dette.

Baren er åben ... det meste af tiden. Den står frivillige fra Horsens Sejlklub for. Overskuddet af salg af øl, vin og vand tilfalder Horsens Sejlklub – dels som tak for deres gæstfrihed, dels som støtte til det store ungdomsarbejde som klubben udfører, så støt dem !

Festmiddagen lørdag. Der vil blive serveret en tallerkenanretning fra klubbens restauratør - lidt i stil med det vi oplevede i Frederiksværk. Og igen – Horsens Sejlklub holder baren åben!

Kapsejlads fredag og lørdag

Da flere har udtrykt ønske om mere kapsejlads, har vi besluttet at udvide programmet med ekstra kapsejlads fredag aften. Kapsejladsen bliver afholdt på Horsens Fjord – så meget kort afstand til banen. Vi låner Horsens Sejlklubs lokale bane og dommerstade på land. Jørgen Heidemann og klubbens lokale kapsejladsleder sørger for god afvikling, men en yderligere person vil være ønskelig i dette udvalg.

Bådvurdering med begrænsning

Klubben har fået lovet to lokale bådebyggere som vurderingsfolk, og p.t. har DFÆL et medlem der er klar på opgaven. Vi mangler derfor endnu et kyndigt medlem mere til dette ærefulde hverv.

Arrangementer undervejs

For dem som ikke deltager i kapsejladsen er der planlagt besøg på Horsens Industrimuseum - det er en virkelig god oplevelse og ligger tæt på.

Tilmelding og betaling

Du tilmelder dig her på hjemmesiden.

Det koster 400,- pr båd og 300,- pr deltager. Børn og unge under 18 er gratis.

Der er gratis bådplads under hele arrangementet fra onsdag eftermiddag til mandag formiddag. Betaling for forbrug er ved at blive afklaret.

IKKE medlemmer kan også deltage, men mod forhøjet gebyr: 450/båd og 350 pr. deltager

 

Tilmeldingen er lukket!  Se tilmeldte


STÆVNEPROGRAM HORSENS

Torsdag den 11. juli:

Kl. 16.00:
Åbning v. DFÆL´s formand Rasmus Højring, og borgmester Peter Sørensen (Ikke bekræftet)
DFÆL -standeren og Dannebrog hejses, derefter hyggeligt samvær med ”Moleøl”.

Kl. 18.00: Grillen vil være tændt ved klubhuset, der må medbringes eget skaffegrej og proviant og væske, dog kan der købes for små penge, drikkevarer i klubhuset. Måske nogen vil spille/synge lidt i løbet af aftenen.

Fredag den 12. juli:

Kl. 07.30 til 09.00: Fælles morgenmad i klubhuset for deltagende besætninger. Medbring eget skaffegrej.

Kl. 09.00 til ca. 11.00: Medlemsmøde, i klubhuset eller ”den røde hal”.

Kl. 11.00 til ca. 16.00: Bedømmelse af DFÆL tilmeldte både. Det forventes at max. 6 – 8 både kan bedømmes.

Kl. 11.00 til ca. 15.00:  Stumpemarked:
De deltagende kan gratis oplægge stumper/tiloversblevent grej, bøger og andet maritimt udstyr som bortsælges på alm. loppemarkedsmaner.

Kl. 11.00 til 15.00: Åben båd – deltagerne viser gerne deres fartøjer frem og snakker om alt vedr. træbåde.

Kl. 17.30 til ca. 18.00: Skippermøde i/ved klubhuset.

Kl. 18.00: Grillen er igen tændt ved klubhuset, samme gode vilkår som om torsdagen.

Kl. ca. 18.30: Afsejling til kapsejladsbanen, for sejlbådene, ud for Horsens Havn (ca. 0,5 sømil)

Lørdag den 13. juli:

Kl. 07.30 til 09.00: Fælles morgenmad i klubhuset for deltagende besætninger. Medbring eget skaffegrej.

Kl. 09.00 til ca. 09.30: Skippermøde i/ved klubhuset.

Kl. ca. 10.00: Afsejling til kapsejladsbanen, for sejlbådene, ud for Horsens Havn (ca. 0,5 sømil)

Kl. 10.15 til ca. 16.00: Arrangement for de ”ikke kapsejlende” – Besøg på Industrimuseet (gåafstand fra havnen)

Kl. ca. 16.00: Alle skibe er returneret til deres pladser, efter dagens sejladser. Moleøl på kajen.

Kl. 18.30: Middag i klubhuset. Drikkevarer skal købes i klubhuset.
Uddeling af præmier, æresbeviser etc. etc.

Søndag den 14. juli:

Kl. 07.30 til 09.00: Fælles morgenmad for deltagende besætninger. Medbring eget skaffegrej.

Kl. 10.00: DFÆL standeren nedtages, stævnet afsluttes. Tak for i år.

Deltagerbetaling

Tilmelding via foreningens hjemmeside fra 1. maj

Båd, medlem 400,-
Båd, ikke medlem 450,-
Voksen 300,- pr person
Voksen, ikke medlem 350,- DKK pr. person
Børn og unge under 18 år gratis
Festmiddag alene 225,-

Betaling sker til foreningens bankkonto:

Danske Bank
Reg nr. 1551
Konto nr. 0003607755

For udenlandske betalinger:

IBAN: DK1930000003607755
BIC/SWIFT: DABADKKKXXX
Adresse: Danske Bank A/S, Holmens Kanal 2-12, 1092 København K