Kom i gang med Registreringsbevis

Der er nu åbent for tilmelding til Registreringsbevis til medlemmernes fartøjer!

Registreringsbeviset er din dokumentation på, at dit fartøjs oplysninger er blevet vurderet og godkendt af DFÆL.

Formålet med Registreringsbeviset er at dokumentere og verificere et fartøjs autenticitet overfor forsikringsselskaber, finansielle institutioner, myndigheder og eventuelle købere af pågældende fartøj.

For at kunne få udleveret et Registreringsbevis, er der en række forhold, der skal være på plads.

  1. Du skal være ejer af fartøjet
  2. Du skal være medlem af DFÆL
  3. Oplysningerne i Fartøjsregisteret skal være opdateret
  4. Oplysningerne i Fartøjsregisteret skal kvalitetssikres af fagpersoner

Når oplysningerne i Fartøjsregisteret er indsamlet, gennemgået og kvalitetssikret af dig som ejer, udvalgte eksperter i DFÆL og foreningens egne fartøjssagkyndige, sender vi et Registreringsbevis til dig med posten.

Registreringsbeviset er ved udstedelsen signeret af DFÆLs formand og en Fartøjssagkyndig.

Registreringsbeviset tildeles dig som ejer af fartøjet og er gyldigt så længe du er medlem af DFÆL. Ved udmeldelse af DFÆL er Registreringsbeviset ikke længere gyldigt. Og hvis fartøjet, som Registreringsbeviset omhandler, handles til anden side, er Registreringsbeviset heller ikke længere gyldigt.

Et nyt Registreringsbevis kan udstedes til den nye ejer af fartøjet, såfremt den nye ejer har et aktivt medlemskab af DFÆL.

Du kan tilmelde dig her på hjemmesiden:

» Læs mere om Registreringsbeviset og tilmeld dig her ...