Gå til hoved-indhold

Tat

Navn Tat
Resumé

Oprindelig gaffelrigget (36 + 8 kvadratmeter) med rullefok og uden maskine. 1932 fik TAT en 5 hk Pentamotor. I 1933 blev TAT bermudarigget med ny, bygget mast, en afkortet reservemast til min. Wessels seksmeter, den ny

rig også tegnet af Berg. 1957 motor udskiftet med 15 hk Albin. 1962 rullefok erstattet af fok med løjerter. 1974 letvejrsgenua på stængetaget. I 1981 nuværende 10 hk Marstalmotor

Nummer 258
Bådtype Spidsgatter
Bådklasse Spidsgatter
Bådkonstruktør Georg Berg
Bådeværft J. Hansen, Skælskør
Byggeår 1925
Byggemateriale Kalmarfyr på eg, ruf og karme teak.
Længde 7.8 m
Bredde 2.76 m
Dybgang 1.45 m
Deplacement 5 t
Ny national længde
Brutto-tonnage 5.3 t
Netto-tonnage
Rigtype Bermuda
Sejlareal 36 kvm
Tidligere navn(e)
Sejlnummer K 11
Tidligere sejlnummer
Motor Marstal 10 hk
Kaldesignal
MMSI
Fjernkending
Ejer 1925 - 1929: Driftbestyrer Olsen, København, Danmark
1929 - 1966: Sonja og Axel Aarre
I 1966: Finn Wiberg-Jørgensen, Frederiksberg C, Danmark
Registreringsbevis udleveret 27. april 2023
Præmieringer 2007: Harpunloggen

I 1930'erne 14 dages sommerture til Limfjorden, Oslo, gennem Gøtakanalen og til Nordtyskland. Selv har vi på fire og fem ugers ferier sejlet i alt 58000 sm (iflg. logbog) til Helsingfors, Helgolandsbugten, Vasa, Sørlandet Bergen, Tallinn, Stettin og i danske farvande. I 2007 blev TAT præmieret med harpunloggen.


Redigér

tilbage